Tuesday, September 8, 2009

730 days...

What a wonderful feeling. I feel like I have achieved something memorable. I don't achieve much, but this is special. Wonderful. Full of LOVE! ♥♥♥ hehe
To my dearest Syahidatul, Happy 2nd Anniversary.
It wasn't easy, but we made it.
I hope it will lead to another type of anniversary, one which any couple will be proud of.
Here's hoping; wishing it would come true and it lasts forever and ever and ever and ever....

Here's to 730 days of pure joy and happiness!


6 comments:

cekgu Eniey said...

salam...

hepi anniversary...

Sorry..boleh tak saya nk comment sometim yang memang terkeluar tajuk terus dengan entri awk..

Actully sy agak tersentuh dengan entri2 yang berkaitan arwah adik awk...saya tak bermaksud nk ungkit-ungkit kembali n buat awk sedih..Tapi saya nk share dengan awk..

Beberapa bulan yg lalu,aya dapat tahu pasal bende ni masa saya duk main view2 page fs kawan2 n etah mcm mn awk salah seorang friend sy ..(keje saya tyme sy boring2).tetibe sy bleh terviwe awk punye fs dan terus tekan2..terview plak fs arwah adik awk..mmg ter emo giler, sebak.rasa berbaur.Dengan kata-kata awak.Dengan testi yang kwn2 arwah adik awk bagi...tak tau kenapa..mmg saye emo..

Then, sy terus tepon adik2..tanya2 kabar mereka, sampai adik2 sy ckp eni ni dah nak mati ke.Sy call umi sy,crt2 psl ni..sampai umi sy ckp knp sedih sgt ni..pastu sy crt kat kwn sy..sampai sy nangis2..Sampai beberapa hari juga sy memikirkan perkara ini dan buat sy sedih..Pdahal sy tak pernah knl awk n arwah adik awk.Tapi bende ni mmg terkesan dalam hati saya.

Pastu,beberapa hari yang lalu saya jumpe plak blog awk..Dapat link drpd kwan sy. Tak sangka ni blog awak..Mungkin Allah nak tunjuk kat saya.

Apa yang berlaku pada awak banyak mengubah diri sy hingga ke saat ini. Sy bleh tgk bagaimana sedih nye awk apabila kehilangan seorang adik. Tak boleh bayang kalau bende ni terjadi pada sy sendiri.

Perhubungan sy n adik beradik mmg akrab , umur kami tak jauh jaraknye.Sy ank sulung, tapi tak berperangai mcm ank sulung. Umi sy pn mmg akui. Sy pentingkan diri, ape2 asyik sy nak menang..Sy mmg jahat..selepas sy tgk apa yang berlaku pada awak,ia buat sy lebih hargai dan sayangi adik-adik sy...Mungkin Allah nak tunjuk kat saya sbb sy seorang kakak yang tak bergune kpd adik2 sy. Sy bersyukur, sy sedar kesilapan sy dan sy perlu berubah sebelum sy menyesal sepanjang hayat ini..

Apa yang berlaku ada hikmah nya.Saya kagum dengan ketabahan awk.. Bibir mudah mengucap sabar.Tapi hatilah yang remuk menderita. Mungkin sy tak rasa sebagaimana yang awk rasa. Tapi drpd apa yang sy bc dan lihat,ia sudah cukup memedihkan sy.

Al-fatihah buat arwah adik awk, semoga arwah dicucuri rahmat dan kasih sayang-Nya..Ditempatkan dikalagan mereka yang beriman dan bertakwa..Bersama tidak lama di bumi Allah. Semoga ketemu kembali di syurga yang abadi..InsyaAllah..

Maaf lah kalau apa yang sy coretkan ini menganggu gugat ketenteraman awk dan mcm mengarut je, Sy mmg mcm ni..Kalau sy rasa nak cerita sy akan cerita..Lepas tu sy akan malu pd diri sendiri. Tapi semua ini ikhlas drpd hati hati sy. Sy tak kisah,kalau awk nak kate ape2 pon kat sy..Terima kasih kerana menyedarkan sy. Semoga hidup kita sentiasa diredhai-Nya..Wasalam..

ps: awk bleh delete comment sy yang panjnag lebar ni..sy tak kisah..(^_^)

Anonymous said...

so sweet my brother...

^__~

Mysterious Lady said...

congratulations to my favorite couple!
wishing there will be many more years to come =)

Mohd Ashraf said...

cikgu: terima kasih banyak2. memang begitu, selalu bila diingatkan dengan kematian, baru kita mula sedar bahawa hidup kita ni bernilai, baru kita perasan baik buruk nya perangai kita, baru sedar betapa berdosa nya kita. Pemergian beliau tiba2. Berapa bulan x jumpa, tiba2 dapat tengok jenazah je. Dah la adik laki yang seorang. Yang paling rapat pulak tu. Ujian Allah bagi, terima dengan redha. Allah sayang dia lebih. Terima kasih cikgu.

anony: sometimes i can be sweet too. hehe

mysteriouslady: favourite ke? x sangke. honoured by ur words. hehe

a shy said...

u make me speechless, dear...;)

*NovaBags* said...

cikgu spoiled the romantic mode!demm!

say=

average oldest age for m'sian: 66 yrs

so; 66 yrs-2 yrs = 64 yrs

u guys have another 64 thrilling n joyful years together to go.

enjoy!